Frågor & Svar

Här har vi samlat våra vanligaste frågor och svar så att du som kund hos oss ska kunna få svar på dina frågor så fort som möjligt. Hittar du inte svaren på dina frågor är du välkommen att kontakta oss på e-post. Leverans & reklamation, vardagar 09.30 – 17.00, helger & röda dagar stängt.

Personlig service

Till vår kundtjänst kan du alltid höra av dig om du har frågor om butiken, en leverans eller en produkt. Vi ser till att besvara och hjälpa dig med ditt ärende. Nedan hittar du våra kontaktuppgifter. Ni kan också välja och använda vårt kontaktformulär. Vill ni läsa mer om oss på Boldliving gör ni det här!

Att handla på Boldliving

Nej, du kan inte göra ändringar eller kompletteringar på en order som redan är lagd. Din order kommer att skickas till den adress som du uppgivit vid köpet. Detta går inte att ändra i efterhand. Om du skulle ångra ditt köp hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt köp och distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit din order. Läs mer om ångerrätten här.

Nej, hos oss på Boldliving säljer vi endast produkter på nätet och genom Boldliving.se. Köp kan endast göras på denna sajt.

Alla priser som du ser på Boldliving.se är alltid i Svenska kronor och inkluderar moms för konsumenter. Är du ett företag kan du handla precis som vanligt på sajten. Om du har frågor eller önskar en offert kan du som företag kontakta oss på kundtjanst@boldliving.se.

Kvitto och faktura skickas av klarna med moms specificerat.

Självklart, alla våra betalsätt Boldliving erbjuder och alla hantering av personuppgifter sker krypterat med den högsta säkerhetsnivån (Klarna Checkout). När du beställer från oss lämnar du dina personuppgifter som namn, adress, kontaktuppgifter och personnummer. Med detta godkänner du att vi sparar och använder dessa för att fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar också viss kommunikation för att i framtiden kunna ge dig bästa service när vi följer upp orderärenden.

Hos oss är det enkelt att handla. Du söker upp den produkt du önskar och klickar på Lägg i varukorg. När du känner dig redo att lägga en beställning kan du antingen granska din varukorg eller gå direkt till kassan. Detta hittar du längst upp till höger på sidan. När du är i kassan väljer du ditt betalsätt, fyller i de uppgifter som måste anges och trycker vidare till slutför beställning. I detta steg genomförs köpet och du får en orderbekräftelse skickad till den e-post du angivit. Du hittar med info under våra allmänna villkor.

Leveranser och frakt

Vi satsar mycket på att försöka få fram din beställning så fort det går. Vi har en leveranstid på ca 1-3 arbetsdagar för de flesta paket. Möbler och större produkter behöver längre hanteringstid och kan leveras inom 5-7 dagar. Genom att vi använder externa fraktföretag som Postnord och DHL kan tyvärr förseningar uppkomma vid tillfällen. Vi ber dig ha överseende med detta och vi gör allt för att åtgärda eventuella förseningar.

Vissa paket/brev kan inte levereras hem direkt till dig. Dessa måste du hämta upp på ditt närmaste utlämningsställe. Om så fallet är får du en avisering från det fraktbolag som levererar din order. Aviseringar kan komma som sms, mejl eller avi med Posten.

När du handlar från oss skickar vi ut en orderbekräftelse till den e-post som angivits vid beställningen. I denna framgår det vilket ordernummer du har samt vilka produkter som beställts.

Vi skickar de flesta produkter med Postnord och DHL. Vi rekommenderar att ladda ner Postnords App där du automatiskt för spårningsnummer tilldelat när paketet lämnat vårt lager.

På Boldliving arbetar vi alltid för att du ska få din order levererad inom den angivna leveranstiden. Dock kan det ibland uppstå förseningar och Boldliving tillsammans med samarbetspartners arbetar då för att lösa eventuella problem. Viktigt och veta är att det inte föreligger någon automatisk rätt till hävning av köpet i händelse av försening som Boldliving.se åtgärdar inom rimlig tid.

Nej, Boldliving levererar endast produkter inom Sverige.

Boldliving.se distribuerar produkter från eget lager i Stockholm. Vi har ett mindre parti produkter som kommer direkt från leverantör. Leverantören packar och skickar då varan direkt till dig. Om du har beställt produkter från både oss och annan leverantör kommer produkterna skickas till dig i olika försändelser och kan komma att levereras på olika dagar.

Ångerrätt och reklamationer

Hos oss har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och antal utanför affärslokaler. Detta innebär att du som handlar en produkt från oss alltid har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit produkten. Vi rekommenderar att du tar emot produkten och därefter tillämpar din ångerrätt då detta underlättar och snabbar på returhanteringen.

Om du väljer att ångra ett köp från oss på Boldliving ska du skicka ett meddelande till vår kundtjänst som du hittar en bit ner på denna sida. Du kan också skicka ett mail till kundtjanst@boldliving.se med tydlig beskrivning om ångerfristen. Vi kommer att bekräfta mottagandet av ditt meddelande. Ange alltid ditt ordernummer, vilken/vilka produkter det är du vill ångra. Vår kundtjänst kommer att svara dig inom 24 timmar med vidare instruktioner på hur du ska gå till väga.

Om du vill reklamera en produkt du handlat från oss kontakter du enkelt vår kundtjänst. Du hittar alla kontaktuppgifter under fliken kundtjänst högst upp på sidan. Där skickar du ett meddelande till oss och anger ordernummer samt vilken/vilka produkter du vill reklamera. Det är också viktigt att du ger oss en ingående beskrivning på vad som är fel eller defekt på produkten. Du hör av dig enkelt till oss på kundtjanst@boldliving.se

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera inom 1-4 dagar efter mottagen vara. Läs mer i våra villkor >>

Vi behöver bilder på:

  • Foto på ytterförpackningen
  • Foto på öppen låda
  • Foto på fraktsedeln på paketet
  • Foto på skadad produkt / felaktig vara
  • Bifogat Kvitto

Följs inte instruktioner ovan har vi rätt att neka en eventuell reklamation i brist på bevis.
Det är heller inte tillåtet att returnera en vara till oss utan förvaring oavsett en retur eller reklamation.

Om det är så att du fått en produkt som inte stämmer överens med det du beställt eller på något annat sätt är defekt har du alltid rätt att reklamera och returnera produkten till Boldliving. Innan du gör detta ber vi dig att kontakta vår kundtjänst innan du returnerar något för att undvika att produkter kommer bort.

Hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det innebär att du kan ångra ett köp inom 14 dagar och få pengarna tillbaka. Du behöver inte har någon specifik anledning till varför du ångrar köpet. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot produkten.

Reklamera en produkt kan du göra om du får en produkt levererad till dig som inte stämmer överens med det du beställt eller på något sätt är defekt eller icke-fungerande. Vid ångrat eller reklamerat köp är det du som konsument som står för returfrakten. Det är även du som konsument som står för att returen kommer fram.

Det går inte att åberopa både en reklamation och retur i samma ärende.

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt måste du returnera produkten. Innan detta måste du kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@boldliving.se för vidare instruktioner om hur och vart du ska skicka tillbaka produkten. Vid ångrat köp är det du som konsument som står för kostnaden för returfrakten. 149 kr för små paket och 279 kr för stora paket.

Returer skickade på egen hand kan komma att erläggas med extra avgift om dem skickas eller hamnar hos ett ombud. Vi hämtar inte ut paket på ombud utan alla paket ska gå direkt till vårt lager med tydlig referens av ordernummer eller avsändare kopplat till en beställning.

Vid ett ångrat köp är det du som kund som står för returfrakten och det är även du som konsument som ansvarar för att returen kommer fram. Vi godkänner endast spårbart paket direkt till vårt lager och en retur ska gå via våra fraktsedlar. Detta särskilt då det gäller dyrare varor. Vid reklamation blir du som konsument ersatt med kostnaden för returfrakten, förutsatt att din reklamation går igenom och blir godkänd.

När din retur har godkänts kommer vi göra en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid köptillfället. Detta innebär att din återbetalning endast kan ske till samma kort eller källa som du använde när du avslutade köpet. Vid retur av reklamerade produkter skickas ersättningsprodukt ut till dig utan extra kostnad förutsatt att reklamationen godkänns.

En återbetalning görs inom 14 dagar efter produkten inkommit till vårt lager och granskning är godkänd.

Skulle det vara så att du inte hämtar ut ditt paket inom angiven tid och paketet returneras till oss kommer Boldliving att debitera dig en avgift på 350 kr inkl. moms per outlöst paket. Vi återbetalar dock erlagt köpbelopp till dig som konsument, reducerat med ovan nämnd avgift, senast 14 dagar efter det att Boldliving mottagit det returnerade paketet. Du kan alltid välja att istället få ditt paket utskickat på nytt. Då debiteras du enbart den faktiska fraktkostnaden för att produkterna skickas i retur och till dig på nytt. Denna kostnad kommer vi att fakturera dig i en separat faktura i efterhand.

Alla våra produkter på Boldliving.se säljs med garanti samt reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Det kan finnas avvikelser från det traditionella reklamationsreglerna men dessa anges alltid tydligt på den produktsidan, exempelvis produkter som säljs i ”befintligt skick”.

Kontakta oss

Hur kan vi hjälpa dig?

Har du frågor som gäller leverans av en beställd vara? Behöver du hjälp med retur eller reklamation? Du är alltid välkommen att kontakta oss via nedanstående formulär och uppgifter. Du kan även reklamera en produkt via formuläret nedan. Försök att återge din reklamation så detaljerat som möjligt och bifoga bilder. Ju mer detaljer och beskrivning vi får av dig desto snabbare kan vi hantera ditt ärende.

Välj ditt ärende nedan

Adress

Roomly AB
Org nr: 559023-2509
Nybrogatan 34
114 39 Stockholm (Obs! Endast kontor)