Frågor & Svar

Boldliving.se

Boldliving är en webbutik som säljer heminredning och möbler. Vi är ett svenskt företag som fokuserar på att du som kund ska få en enkel och trygg köpupplevelse online.

Hos oss hittar du allt från inredningsdetaljer och textiler till köksstolar och soffbord. Är det någon produkt du saknar? Hör av dig till oss så ser vi till att ordna till denna.

Att handla på Boldliving

Nej, du kan inte göra ändringar eller kompletteringar på en order som redan är lagd. Din order kommer att skickas till den adress som du uppgivit vid köpet. Detta går inte att ändra i efterhand. Om du skulle ångra ditt köp hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt köp och distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit din order. Läs mer om ångerrätten här.

Nej, hos oss på Boldliving säljer vi endast produkter på nätet och genom Boldliving.se. Köp kan endast göras på denna sajt.

Alla priser som du ser på Boldliving.se är alltid i Svenska kronor och inkluderar moms för konsumenter. Är du ett företag så ber vi dig att kontakta oss på info@boldliving.se för vidare information om hur du går till väga för att få en offert.

Självklart, alla våra betalsätt Boldliving erbjuder och alla hantering av personuppgifter sker krypterat med den högsta säkerhetsnivån (Bambora Checkout). När du beställer från oss lämnar du dina personuppgifter som namn, adress, kontaktuppgifter och personnummer. Med detta godkänner du att vi sparar och använder dessa för att fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar också viss kommunikation för att i framtiden kunna ge dig bästa service när vi följer upp orderärenden.

Hos oss är det enkelt att handla. Du söker upp den produkt du önskar och klickar på Lägg i varukorg. När du känner dig redo att lägga en beställning kan du antingen granska din varukorg eller gå direkt till kassan. Detta hittar du längst upp till höger på sidan. När du är i kassan väljer du ditt betalsätt, fyller i de uppgifter som måste anges och trycker vidare till slutför beställning. I detta steg genomförs köpet och du får en orderbekräftelse skickad till den e-post du angivit. Du hittar med info under våra allmänna villkor.

Leveranser och frakt

Vi satsar mycket på att försöka få fram din beställning så fort det går. Vi har en leveranstid på 3-5 arbetsdagar. Ibland kan det hända att vissa produkter tar något längre tid att komma fram. Men dina beställning ska alltid vara hos dig inom 14 dagar.

Vissa paket/brev kan inte levereras hem direkt till dig. Dessa måste du hämta upp på ditt närmaste utlämningsställe. Om så fallet är får du en avisering från det fraktbolag som levererar din order. Aviseringar kan komma som sms, mejl eller avi med Posten.

När du handlar från oss skickar vi ut en orderbekräftelse till den e-post som angivits vid beställningen. I denna framgår det vilket ordernummer du har samt vilka produkter som beställts.

På Boldliving arbetar vi alltid för att du ska få din order levererad inom den angivna leveranstiden. Dock kan det ibland uppstå förseningar, och Boldliving tillsammans med samarbetspartners arbetar då för att lösa eventuella problem. Som konsument har du alltid rätt att reklamera ditt köp enligt gällande konsumenträttsliga regler om din order inte kommit fram inom utlovad tid. Viktigt och veta är att det inte föreligger någon automatisk rätt till hävning av köpet i händelse av försening som Boldliving.se åtgärdar inom rimlig tid.

Nej, Boldliving levererar endast produkter inom Sverige.

Boldliving.se distribuerar ett mindre lager med produkter. Dessa skickar direkt från oss. Annars skickas din beställning direkt från den återförsäljare som säljer varan du har beställt. Återförsäljaren packar och skickar sedan varan direkt till dig. Om du har beställt produkter från olika varumärken eller återförsäljare så kommer produkterna skickas till dig i olika försändelser och kan komma att levereras på olika dagar.

Ångerrätt och reklamationer

Hos oss har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och antal utanför affärslokaler. Detta innebär att du som handlar en produkt från oss alltid har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit produkten. Vi rekommenderar att du tar emot produkten och därefter tillämpar din ångerrätt då detta underlättar och snabbar på returhanteringen.

Om du väljer att ångra ett köp från oss på Boldliving ska du skicka ett meddelande till vår kundtjänst med tydlig beskrivning om ångerfristen. Det smidigaste sättet är att gå in på vår sida för kundtjänst och enkelt skicka ett mail till oss. Vi kommer att bekräfta mottagandet av ditt meddelande. Ange alltid ditt ordernummer, vilken/vilka produkter det är du vill ångra. Vår kundtjänst kommer att svara dig inom 24 timmar med vidare instruktioner på hur du ska gå till väga.

Om du vill reklamera en produkt du handlat från oss kontakter du enkelt vår kundtjänst. Du hittar alla kontaktuppgifter under fliken kundtjänst högst upp på sidan. Där skickar du ett meddelande till oss och anger ordernummer samt vilken/vilka produkter du vill reklamera. Det är också viktigt att du ger oss en ingående beskrivning på vad som är fel eller defekt på produkten. Vi vill också att bifogar följande:

  • Foto på ytterförpackningen
  • Foto på öppen låda
  • Foto på fraktsedeln
  • Foto på skadad produkt
  • Bifogat Kvitto

Vår kundtjänst kommer att kontakta dig inom 24 timmar och hjälper dig vidare i ärendet.

Om det är så att du fått en produkt som inte stämmer överens med det du beställt eller på något annat sätt är defekt har du alltid rätt att reklamera och returnera produkten till Boldliving. Innan du gör detta ber vi dig att kontakta vår kundtjänst innan du returnerar något för att undvika att produkter kommer bort.

Hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det innebär att du kan ångra ett köp inom 14 dagar och få pengarna tillbaka. Du behöver inte har någon specifik anledning till varför du ångrar köpet. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot produkten.
Reklamera en produkt kan du göra om du får en produkt levererad till dig som inte stämmer överens med det du beställt eller på något sätt är defekt eller icke-fungerande. Vid ångrat eller reklamerat köp är det du som konsument som står för returfrakten. Det är även du som konsument som står för att returen kommer fram.

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt måste du returnera produkten. Innan detta ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på Boldliving för vidare instruktioner om hur och vart du ska skicka tillbaka produkten. Vid ångrat köp är det du som konsument som står för kostnaden för returfrakten. 120 kr för små paket och 250 kr för stora paket.

Vid ett ångrat köp är det du som kund som står för returfrakten och det är även du som konsument som ansvarar för att returen kommer fram. Vi rekommenderar att skicka rekommenderat eller spårbart brev/paket. Detta särskilt då det gäller dyrare varor. Vid reklamation blir du som konsument ersatt med kostnaden för returfrakten, förutsatt att din reklamation går igenom och blir godkänd.

När din retur har godkänts kommer vi göra en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid köptillfället. Detta innebär att din återbetalning endast kan ske till samma kort eller källa som du använde när du avslutade köpet. Vid retur av reklamerade produkter skickas ersättningsprodukt ut till dig utan extra kostnad förutsatt att reklamationen godkänns.

Skulle det vara så att du inte hämtar ut ditt paket inom angiven tid och paketet returneras till oss kommer Boldliving att debitera dig en avgift på 350 kr inkl. moms per outlöst paket. Vi återbetalar dock erlagt köpbelopp till dig som konsument, reducerat med ovan nämnd avgift, senast 14 dagar efter det att Boldliving mottagit det returnerade paketet. Du kan alltid välja att istället få ditt paket utskickat på nytt. Då debiteras du enbart den faktiska fraktkostnaden för att produkterna skickas i retur och till dig på nytt. Denna kostnad kommer vi att fakturera dig i en separat faktura i efterhand.

Alla våra produkter på Boldliving.se säljs med garanti samt reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Det kan finnas avvikelser från det traditionella reklamationsreglerna men dessa anges alltid tydligt på den produktsidan, exempelvis produkter som säljs i ”befintligt skick”.